maanantai 11. helmikuuta 2013

Tervetuloa Terveydentekijä -Blogiin!

Moi,

Tervetuloa lukemaan blogiani, joka tulee käsittelemään kansanterveydellisesti keskeisiä aiheita (esim. liikunta, ravitsemus ja uni) ja ehkä jonkin verran myös muita lääke- ja terveystieteen kuulumisia sekä ajankohtaisia terveyteen liittyviä asioita, jotka vaan nyt sattuvat syystä tai toisesta minua kiinnostamaan sillä hetkellä.

Blogissa esittämäni asiat ovat puhtaasti minun henkilökohtaisia mielipiteitäni, enkä edusta mielipiteilläni  mitään organisaatiosta tai edes ammattikuntaa. En halua leimata ajatuksillani mitään ammattikuntaa tai -ryhmää, enkä tule ottamaan kantaa kenenkään henkilökohtaisiin terveysongelmiin. Kaikki kirjoittamani ajatukset ovat siis puhtaasti omia mielipiteitäni, mutta pyrin tukemaan ajatuksiani olemassa olevalla tutkimustiedolla. Oma ajatteluni ja pohjatietoni terveysasioista perustuu puhtaasti länsimaiseen koululääketieteeseen sekä terveystutkimukseen. Tämä ei tarkoita sitä, ettenkö ole myös kiinnostunut muista ajattelumalleista ja uskon vakaasti, että monissa vanhoissa kulttuureissa ja filosofioissa sekä parannuskeinoissa on myös  paljon viisautta sekä myös oikeasti toimivia metodeja. Pyrin olemaan ajattelultani avoin, mutta omaan myös lähdekriitiikkiä ja myönnän taipuvani usein myös skeptisyyteen uusien asioiden kohdalla.

Olen aina ollut kiinnostunut terveyteen liittyvistä asioista ja niinpä olen myös ammattini puolesta tekemisissä ihmisten terveyden kanssa. Vaikka ajatukseni pohjautuvat pitkälti tutkimustietoon, niin olen aina ollut innokas kokeilemaan eri asioita myös henkilökohtaisesti, sillä jokin asia mikä toimii väestötasolla ei välttämättä toimi yksilöntasolla ja päinvastoin. 

Olen itse kokeillut erilaisia ruokavalioita vaikka minulla ei ole ylipainoa samoin kuin olen kokeillut paljon eri liikuntamuotoja. Tulen käsittelemään tässä blogissa näitä aihepiirejä ja testaamaan esim. erilaisia lisäravinteita. Lisäravinteet ovat syystä tai toisesta minua kiinnostaneet aina jonkin verran, sillä olen innokas liikunnanharrastaja ja haluan kokeilla silkasta uteliaisuudesta, että saanko mitään lisäarvoa harjoitteluuni lisäravinteista.

Ajattelinkin heti seuraavassa kirjoituksessa ottaa esille, että mitä tulen kokeilemaan lisäravinteiden saralla seuraavaksi. Sen verran raotan teille salaisuuden verhoa, että päätin tilata Yhdysvalloista Suomessakin erittäin suositusta iHerb  luontaistuote- ja lisäravinnekaupasta testattavaksi muutamia tuotteita joista kerron teille myöhemmin lisää. Jos olet tilaamassa jotain iHerb:ltä niin saat ensitilauksestasi 10$ alennuksen, jos ostoksesi ylittävät 40$ rajan ja 5$ alennusta mikäli ostoksesi jäävät alle 40$. Nämä edut saat käyttämällä tilauksen yhteydessä alennuskoodia DWZ630. Mikäli käytät kyseistä koodia alennuksen saamiseen, niin tuet samalla tämän blogin kirjoittamista, sillä myös minä tulen samaan heiltä jatkossa parempia alennuksia sekä tuotteita jopa ilmaiseksi kokeiluun. Suuri kiitos ja kummarrus Teille, jotka näin edesautatte blogini ylläpitoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti